Πέμπτη 8 Οκτωβρίου 2015

Δημήτρης Στρατούλης : Η «ιδιωτικοποίηση» των περιφερειακών αεροδρομίων συνιστά τεράστιο σκάνδαλο.

Δημήτρης Στρατούλης : Η «ιδιωτικοποίηση» των περιφερειακών αεροδρομίων συνιστά τεράστιο σκάνδαλο.

Κέρκυρα 08/10/2015

Στα πλαίσια περιοδείας του στη Θεσσαλονίκη, ο Δημήτρης Στρατούλης, μέλος της προσωρινής πολιτικής γραμματείας ΛΑΪΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ και πρώην βουλευτής και υπουργός, συναντήθηκε την Τετάρτη 7/10/2015 με το σωματείο των εργαζομένων στο αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ της Θεσσαλονίκης. Ο Δημήτρης Στρατούλης κατά την διάρκεια της συνάντησης αναφέρθηκε στη σύμβαση παραχώρησης των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων και δήλωσε τα εξής:

Με την 240 Β Απόφαση του Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής της Κυβέρνησης, (ΦΕΚ 98 Α, 17-8-15), εγκρίθηκε η υπογραφή από το ΤΑΙΠΕΔ της σύμβασης  παραχώρησης (ξεπουλήματος) των 14 ελληνικών περιφερειακών κρατικών αεροδρομίων, μεταξύ των οποίων και το ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ της Θεσσαλονίκης, στην Γερμανική κρατική εταιρεία FRAPORT.

Η ΛΑΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ είναι αντίθετη σε αυτό το ξεπούλημα γιατί:
  • Συνιστά τεράστιο οικονομικό, αντικοινωνικό, αντιαναπτυξιακό σκάνδαλο, και θα αναζητήσουμε όχι μόνο πολιτικές ευθύνες από την κυβέρνηση αλλά και αστικές και ποινικές ευθύνες από το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ.
  • Η σύμβαση έχει αποικιοκρατική φιλοσοφία, είναι μη συμφέρουσα για την οικονομία της χώρας μας και τις τοπικές κοινωνίες.
  • Δεν συνυπολογίστηκαν στη συμφωνία οι μεγάλες δαπάνες, που θα απαιτηθούν από το δημόσιο και θα επιβαρύνουν τους φορολογούμενους της χώρας μας, για τις απαλλοτριώσεις και τις παρεμβάσεις  στις υποδομές των αεροδρομίων, προκειμένου αυτά να πιστοποιηθούν από την ΥΠΑ, όπως επιβάλλουν οι διεθνείς, ευρωπαϊκοί και εθνικοί κανονισμοί.
  • Υπάρχουν σοβαρές καταγγελίες, σε διεθνές επίπεδο, για παραβατική συμπεριφορά της FRAPORT, όχι μόνο σε σχέση με τα εργασιακά αλλά και με τις εθνικές νομοθεσίες (αεροδρόμια Βαλτιμόρης, Μανίλας κλπ)
  • Ο σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ για την συγκεκριμένη εκχώρηση, η LUFTHANSA CONSULTING, είναι θυγατρική εταιρεία της  Lufthansa, η οποία συμμετέχει στη κοινοπραξία της παραχωρησιούχου, δηλαδή στη συγκεκριμένη περίπτωση «Γιάννης κερνάει Γιάννης πίνει».
  • Δεν έγινε επαναδιαπραγμάτευση της συμφωνίας, όπως σε όλους του τόνους δήλωνε η κυβέρνηση.
  • Δεν γίνεται η πολυδιαφημιζόμενη από την κυβέρνηση και τους δανειστές αποκρατικοποίηση, αλλά απλά αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος. Τα ελληνικά κρατικά αεροδρόμια γίνονται  γερμανικά κρατικά.
  • Υπάρχουν σοβαρές έως σφοδρές  αντιδράσεις όλων των τοπικών κοινωνικών φορέων, της τοπικής αυτοδιοίκησης, των συνδικαλιστικών οργανώσεων των εργαζομένων αλλά και των επιχειρηματιών του κλάδου.
  • Παραδίδεται η τουριστική πολιτική της χώρας σε γερμανικά οικονομικά συμφέροντα, τα οποία πλέον καθετοποιούν την παραγωγή του τουριστικού προϊόντος (γερμανοί tour operatorς, γερμανική αεροπορική εταιρεία, γερμανικά ξενοδοχεία, γερμανικά αεροδρόμια). Επομένως θα διοχετεύουν με τους γνωστούς τρόπους - και μάλιστα αφορολόγητα - τα κέρδη τους στο εξωτερικό και μόνο ένα μικρό τμήμα των εσόδων από αυτή την δραστηριότητα θα παραμένει στην τοπική οικονομία ή θα αξιοποιείται για την ανάπτυξη της χώρας μας.
  • Φεύγει από την αρμοδιότητα της κυβέρνησης ο καθορισμός της έννοιας του δημοσίου συμφέροντος και της τουριστικής πολιτικής ως αναπτυξιακού μοχλού της χώρας μας.
Η ΛΑΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ στηρίζει τους αγώνες των εργαζομένων στα 14 κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια καθώς και των τοπικών κοινωνικών φορέων για την ακύρωση της εκποίησής τους, αλλά θα στηρίξει και τις προσφυγές τους στα ευρωπαϊκά δικαστήρια και στην επιτροπή ανταγωνισμού της Ε.Ε.

Συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε για σύγχρονα, αξιοπρεπή ασφαλή  ελληνικά κρατικά αεροδρόμια, που θα αποτελούν μοχλό ανάπτυξης της οικονομίας και κοινωνίας και δεν θα εξυπηρετούν άλλα οικονομικά ή γεωπολιτικά συμφέροντα.

Το Γραφείο Τύπου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου